fredag 29 februari 2008

Tankebajs!



Hmmmmmm....


Puhh, idag har jag funderat för mycket igen. Dagen som började så bra!

Detta må låta dummt men jag funderar väldigt mycket och ofta på om jag är snäll!? De är otroligt viktigt, antagligen för viktigt, vad andra tycker om mig. Önskar jag kunde bry mig mindre. Vill vara alla till lags och när de inte går får jag ont i magen och allt känns jobbigt. Ett litet missförstånd med en av mina vänner idag har gjort att magen har haft ont hela dagen. Mina funderingar om att va snäll eller inte har jag haft länge, hur är man när man är snäll, vad är snäll egentligen?

En som jag trodde jag kände men inte känner sa en gång till mig att jag för snäll och att de inte va bra? Hur kan man vara för snäll? Mesigt snäll kan man ju va men inte för snäll, väl?

Jobbiga jobbiga tankar försvinn, tack!

Vad är de som gör att vi tycker om endel människor och inte andra? Hur kan man ha känslor för någon och helt plötsligt är de borta, är de för att vi själva bästämmer att de ska va så eller va beror de på.

En väldigt hjärtlig vän, som jag saknar väldigt mycket sa en gång att " De absolut värsta man kan göra är att visa känslor som man inte har" något jag funderat mycket på. Jag håller med till 100%. Men då frågar man ju sig hur någon kan och vill visa känslor som de inte har, oförståligt enligt mig.

1 kommentar:

mina sa...

men gumman, klart du är snäll och nej man kan inte vara för snäll, men man kan vara så snäll att andra utnyttjar en, men det tror jag inte att du är. Jag tycker du är rak och ärlig och vågar säga ifrån och då blir det ju inte så... Kramar