lördag 1 mars 2008

Min kropp är mitt tempel!

Min hjärna är min hårddisk.
Det borde väl betyda att jag bestämmer vad som ska finnas på den? Jag kan tyvärr inte hitta erase knappen. Endel saker hade jag mått bättre utan, inte för att jag ångrar något utan det hade helt enkelt varit bättre att inte veta. Men men, jag antar att endel saker måste man va med om och uppleva för att de underbara och bra stunderna i livet ska vara särskilda och härliga, men när fasen ska de komma i längre perioder? Det kommer små underbara stunder men de är för korta, jag vill va lycklig utan att tänka att jag är lycklig, jag vill bara vara.
Hur är man när man är helt galet lycklig? Jag har glömt hur det är.
Min kropp är mitt tempel. Just de Andersson, dags att vakna upp och ta hand om din kropp. På måndag är de dags att ta tag i mit liv igen. Dieten och träningen ska få första prioritering. Ja ja, jag vet att jag inte är speciellt tjock och det är inte därför utan för att jag äter fruktansvärt dåligt. 11 kakor igår, skandal. Har varit nere ett tag och har därför en liten ursäkt till detta!? Men jag vet själv hur mycket bättre jag mår när jag tränar och äter ordentligt, när jag gillar vad jag ser i spegeln. Så nu får de va nog.
Ikväll ska jag på 30 års fest hos en gammal jobbar kompis, ska bli spännande. Känner inte en enda människa på hela festen, vad jag vet i alla fall. Men det lilla missförståndet från igår gör att de inte känns fullt så roligt som de borde. Idag är en sån dag som jag önskar att jag kunde dela på mig och va på två ställen samtidigt. Frågan kommer upp igen, Är jag snäll? Har detta med snäll att göra? Min mening va ju aldrig att va taskig.

Inga kommentarer: