tisdag 11 mars 2008

Mycket om middagar idag......


Tisdag va det i dag visst......




Jag har haft en riktigt trevlig helg. I fredags va jag hemma hos vänner och åt libanesisk metze och drack rödvin, mmmmm smaskens. Efter maten avancerade vi till soffan medans herrn i huset diskade och så somnade vi som stockar i soffan både jag och min vän K. (ca20.30)



Lördagen började med en promenad, Magle runt, härligt väder va det också. På kvällen va det dags för fest hos ett par andra trevliga vänner. Måste säga att jag var inte riktigt på humör för fest och inte alls sugen. Masade mig dit med endast maskara i fejan, fick middag, biff och pasta, mmm! Dags för mig att bjuda igen snart tror jag. Det blev en riktigt trevlig fest såklart, med sånna vänner så blir det ju alltid trevligt =)



Söndagen började tidigt, att jag inte begriper att jag borde sova när jag har varit ute. De va IKEA utflykt planerat och när de andra hade masat sig upp (12.30) ca 4 timmar efter att jag hade gått upp, bar det av. Köpte lite små tjafs och värmeljus som vanligt. En något sleten Andersson va sen på middag hos ännu en vän, P. Pata med räkor och mackor, smarrigt värre.



Våra middagar, något att se fram emot varje vecka, hur ska det gå när du flyttar ifrån oss M och det inte blir så längre? Kommer att bli tomt ska du veta!



Dagens fundering; För bra för att vara sant? Kan något vara för bra för att vara sant? Jag tror inte det, när man tänker så, så är det nog en varnings klocka som ringer i ens huvud, något som inte riktigt stämmer. Vad vet jag, men när jag tänker på saker som jag har tyckt har varit för bra för att vara sanna så har det senare visat sig att de inte va så bra som jag tidigare trodde.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu har jag ju också hittat dig här så det är klart du ska få en liten kommentar idag.
Tack själv för i lördags. Ja något slitna va vi väl allt på söndagen...
Väntar med spänning på vad det blir för mat :)
Kram

pernilla sa...

någon frågade mig om vi inte gör annat än äter?? ...gör vi ju! - men mat är ju fantastiskt gott:)
kram p