måndag 17 mars 2008

Vinter mitt i våren!?

Hmmm, va tusan hände? Snön bara fullkomligt vräker ner, knas. Döm om min förvåning när jag i morse vaknade 07 efter att ha ställt klockan för en morgon promenad ser att det är SNÖ ute. Fick bli gymmet istället.

Har haft en super trevlig helg nere i Malmö. Mat, vin, shopping och trevligt sällskap. Sånna små weekend trippar ska jag börja göra oftare.

I fredags när jag kom ner handlade vi mat och lagade och drack vin. På lördag morgon va vi uppe tidigt och gick en lång runda längs havet. Sen gick vi ner på stan och gjorde av med pengar. På kvällen va det meningen att vi skulle ut men efter en lång dag och mat och vin på kvällen var vi ganska utslagna och jag somnade, ovanligt. På söndagen åt vi frukost och sen gick vi ner på stan och tog en fika utomhus i solen.

Väl hemma i hålan igen möttes jag upp av goda vänner som av la rapport från helgen. Fika fika fika, det är något av det bästa jag vet.

Leva i nuet har jag ju skrivit endel om innan, tror att jag har blivit lite bättre på de. Mår i alla fall väldigt mycket bättre nu än vad jag har gjort de senaste månaderna. Kan dock inte låta bli att tänka, tänk om jag bara inbillar mig för att jag vill att de ska va så och så en dag smäller allt tillbaka. Men men! Jag har dratt ner på Tänk om tankarna också, de smyger sig på mig i mellan åt men helt av med dem blir jag väl aldrig, de går ju inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja helt knas va det i morse. Vaknade och kände mig nästan lite pigg av att solen sken och ett par minuter senare var det mörkt och snön vräkte ner. Mmmm, kan inte säga annat än att det verkligen är konstigt väder.

Anonym sa...

Jaaaa, tycker du ska gora mer weekend trips ner till Malmo iallafall. Det var mysigt. Kram

mina sa...

Kram Kram Kram!!! Nu har jag skrivit på kontrakt och sagt upp allt utom lägenheten :) Jag är så himla glad... förutom när jag är lite ledsen... om du fattar. Vi hörs snart igen, ha en underbar påskhelg. Jag ska tänka på erfrån andra sidan atlanten