söndag 23 november 2008

Bilden: Darling harbour, nästan exakt ett år sedan. Jag och Em i en båt taxi.
Det blev en lugn helg (ganska) trors allt. Eller det beror på hur man ser det, kanske. Lungt för mig men inte för en vän, men det ordnar sig, jag är övertygad om att hon gör det bästa för sig själv. Skulle inte vilja vara i hennes känslostormar just nu. Inte allt för längesedan jag va där själv och jesus vad tungt det är, men man kommer ur det även om man inte tror det och även om det tar sin tid. Gäller bara att inte glömma att man står sig själv närmast och att inte trycka ner sig själv och släppa på självkänslan, men det är lättare sagt än gjort.


I fredags satte jag och M upp min egen konstruerade sänghimmel, skit bra blev det och så fort jag har fixat färdigt sätter jag in en bild.

I lördags var jag i Tyringe på dagen, skönt.

På eftermiddagen var jag och M på promenad och bjöd in oss på vinglögg hos E, härligt att sitta i joggingbrax en lördag kväll och ljuga och dricka varm glögg när det är minusgrader ute.

Idag söndag har jag bakat lussekatter, mmmmmm. I morse köpte jag bullar och knatade hem till E och åt frulle och fixade med hennes gardinstänger, en riktig söndag skulle jag vilja kalla det.


För exakt ett år sedan satt jag på planet till Australien just nu och det mesta var frid och fröjd, tänka sig vad saker och ting kan ändras fort.


Längtar efter solen, som alltid.


Har även hunnit med att fundera alldeles för mycket på senare och har kommit fram till att på de senaste ca 5 åren har jag inte gjort något som jag känner att jag är riktigt stolt över, jag har inte gjort ngt stort, något som jag verkligen vill för mig. Ja ja, svår tolkat men jag har endel planer, jag ska fixa detta!

Inga kommentarer: