onsdag 7 maj 2008

Tanken som räknas?!?





Godmorgon, och det fina vädret bara fortsätter....!
Och allt går bättre och bättre da för da, tralla la....!

Imorse 07.10 tvättade jag och skrubbade bilen, skinande ren är den nu, knappt jag vågar köra den!


Har inte så mycket att skriva idag, bara lite funderingar.

TANKEN SOM RÄKNAS ???
Är inte det ett knasigt uttryck så säg. När fasen kan tanken räknas mer än handling, nej, nej, nej, de köper jag ej! Är det någon som kan ge ett bra förslag när man kan räkna tanken framför handling så skriv gärna det i mina kommentarer.
Jag menar, finns det något värre än när någon kommer på ens födelsedag och säger " Jag tänkte stanna och köpa något men jag hann inte, men det är ju tanken som räknas" In my as, HALLÅ, om jag fyller år vill jag ha paket, tack! Ha ha
Ja, det va kanske ett dåligt exempel men ni fattar grejen.

Sånt går jag runt och funderar på... Och så funderar jag väldigt mycket på vad jag ska köpa på IKEA på fredag, jihooooo för jag ska spendera massor av pengar.
Och så funderar jag på massa annat tjafs också men det tar vi en annan dag.

Ahhh just det, något förrvirad fröken Andersson är dessa dagar, allt jag inte skriver ner glömmer jag så jag ber er mina vänner att ha tålamod, snart är jag i fatt. Fattar inte hur jag kan glömma middagar och fikor hit och dit hela tiden.

Tjyss

2 kommentarer:

mina sa...

men du får väl skylla på att det är tanken som räknas ;)

Jag har nog dock ett exempel på vad man kan mena men "det är tanken som räknas" Det är ju tusen gånger roligare att få en present där ens kompis/familj/pojkvän lagt ner massor av tanke på vad de köpt/gjort etc än att få nåt dyrt utan tanke bakom. Tycker jag i varje fall. Jag menar en gång fick jag en dikt och en annan gång en cd som jag letat efter jättelänge, mycket roligare än att få tex pengar. Så jag tror nog att det var så man menade... och sen har det liksom felanvändts.

Anonym sa...

Vafaaan Annessooooon!!
Jag vill ju ocå till IKEA! Blää på dig!! ;)