måndag 12 maj 2008

SKRYTMÅNS, (josefine)

Det är väl fult att skryta men det gör det samma för det är min blogg.

Måste bara skryta om hur duktig jag faktiskt är och hur fint det börjar bli hemma hos mig. Jag trodde knappt det kunde bli så fint. Och jag är så nöjd =). Har satt upp nya hyllor med hjälp av mitt nyinhandlade vattenpass, ska det göras ska det göras ordentligt (pappas ord). Va på IKEA i fredags och handlade massa nya saker, ska snart lägga in lite bilder så att ni får se.

Och jag fortsätter skryta lite till....
Gjorde världens godaste rabarberpaj i söndags, farligt god. Och jag sydde as fina kuddfodral igår till min soffa som matchar pallarna som jag har gjort själv. Tänk vad mycket jag kan egentligen!
Och sen borde ni se min kryddträdgård, (balkong), så fin. =) Och, jag lyckades koppla in mitt bredband alldeles alena, de ni!

I helgen gjorde jag massor, får så mycket gjort när man inte har någon tv. Ifredags va P här och hjälpte mig med diverse pyssel, nya ben på soffan och isolering av sladdar. I lördags va jag på mysfrukost och sen bar det av till Kristianstad för en liten sväng på stan, typ 15 minuter men jag hann ändå köpa nya (skitfina) skor. Sen åkte vi till stranden och stekte ett par timmar. På kvällen åkte jag till Tyringe restaurangen och åt, bästa restaurangen som finns. Åkte hem och la mig vid 21.30. Söndagen jobbade jag först ett par timmar och sen fikade jag på landet fast mitt i stan (hembygdsparken) och löste korsord med N, imponerande nog klarde vi att lösa det.
På söndagskvällen firade vi tant M:s 30 årsdag med att gå på Asienhörnan och äta.
20.20 va jag i säng, 20.30 sov jag som en stock!

Alldra bästaste M kommer antagligen hem på en rekord snabb runda nästa helg, hoppas hoppas! En sån som hon borde alla ha, hon liksom bara finns där, i vått och torrt och man behöver aldrig fundera på det, love you!

Och så kommer hon ju äntligen hem på torsdag, världens allra bästa lillasyster, kan knappt bärga mig. Ser fram emot att ha henne hemma ett tag nu, saknar henne så in i bomben och så ser jag ju självklart fram emot alla fina presenter som jag förhoppningsvis ska få =)

Alles klar, för nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha jaaa... här får man ingen kredit för att man hjälp till m o sätta upp.. nej nej..! Snäällt Osefiiin!! :P