onsdag 9 juli 2008

Makalösa dagar!

Måndag och tisdag, två dagar utan dess like.

Har hjälpt min vän J och flytta mellan Växjö och Göteborg. Allt som kunde hända hände, tro mig.
Måndag morgon, kör upp till Växjö och packade släpet fullt, mot Hässleholm för att lasta av lite av sakerna, vid Osby komms det på att en stång full av kläder glömts kvar, beslutar att köra till Hlm för att sen ta den "lilla genvägen" om Växjö när vi kör till Gbg. Lastar av i Hlm och kör mot Växjö igen, och i Osby stoppas vi av Mr polisen, aj aj 2000 spänn rök, inte mina dock. Uppe i Växjö, in med kläderna, ngt fel på släp bromsen så vi tar av släpet, bulten ryker och stödhjulet likaså, släpet för tungt att lyftas på bilen igen, packar ur släpet, lyfter upp det igen och in med alla sakerna igen, kör mot Gbg. Roar oss med att sjunga låtar med djur i, skit kul, tror vi kom på runt en 40 låtar, då endast på svenska. Framme i Gbg, lastar av släpet, våning 4, man tackar. Somnade ganska utslagna båda två tror jag minsann. Allt detta på en dag och då har jag inte berättat allt som hände.

Ja ja, dag 2... Vaknade och beslöt att hoppa över innerstan och körde ut mot IKEA istället, spenderade lite pengar och körde vidare mot Freeport. Oj oj vad roligt, massor att shoppa, rekomenderas skarpt. Körde sen vidare mot Hålan igen ( efter 4 timmars shopping) och va hemma ganska sent. Sov som en stock snus. Vaknade i morse med lite härlig träningsvärk efter allt bärande.

Två makalösa dagar, men samtidigt väldigt roliga. Längesedan jag och J hade "egen tid". Hur mys som helst, jag har saknat det.

Inga kommentarer: