torsdag 19 februari 2009

Deprimerad a la Light

Varför är det så svårt att ta tag i saker och ting? Hatar att ha en oviss framtid, var är planen för Josefine? Det borde (oj, det ordet finns ju inte längre i mitt ordföråd) finnas en plan för mig, en utarbetad sådan från dag 1. Varför finns det så många krav, eller det kanske det inte finns, det kanske är jag själv som sätter kraven? Men hur ska jag sätta kraven på mig själv så att de blir rimliga, kan man gå en kurs om detta? Jag anmäler mig då.... Sätter jag för höga eller för låga? Vad krävs för att få Mvg i dagens samhälle? Vad krävs för att få Mvg av mig själv, inte vet jag. Just nu är det Ig i alla fall och ett åtgärdsprogram behövs desperat.

Vad är meningen med mig, vad är det jag gör här? Vad ska jag göra, osv? Listan kan göras lång på alla frågor jag vill ha svar på.

Jag är i alla fall trött på att va gnällig!

Det finns så många måsten. Läste precis en annan blogg där en jag känner hade skrivit en lång lista om alla måsten men inte nog med det, det finns ju lika många måste inte. Fan vad svårt det är att vara vuxen då, jag vill inte ha så stort ansvar för mig själv, någon som kan ta över lite? I alla fall tänker jag byta ut måste och måste inte mot ska och ska inte. Kanske en början.... Hoppas det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Honeybun, mvg i livets hårda, söta, knäppa och snurriga skola får man nog sätta själv, i åtgärsdsprogrammet ingår dock medmänniskor och planer som ibland ersätts av nya och som man inte heller kan styra över, det enda som går att styra över är ju ens egna tankar och förhållningssätt. Var snäll mot dig själv är dock ett kortsiktigt mål, det långsiktiga vet jag inte!!! Kramen/E

Anonym sa...

Söta kära du... av mig får du MVG vilken dag som helst. Stark som du är det få som är och likaså varm och omtänksam. Men som E säger måsta man nog sätta det betyget lätt och det vet jag lika väl som du att det inte är det lättaste. Instämmer i alla Es tankar och skickar alla kramar jag kan /mina

Anonym sa...

Älskade Jossan,livet är ingen tävling där man alltid måste vara bäst och vinna. En medicin jag kan ordinera är att börja be om BETÄNKETID och att lära sig säga NEJ. Inte lätt, svårt att bryta ett invant mönster. Det underbaraste i/med livet är det som inte kostar något, såsom en solig el regnig dag ute i naturen, tillsammans med vänner eller familj, kanske ha picnic....att bara vara. Instämmer med Es o Minas inlägg. Tycker om dig precis som du är!!!! Snart dags för vår fika??? KRAM//G