torsdag 26 februari 2009

Utemat

Fy tusan vad regnet öser ner idag, en grå och mulen dag. Men jag började dagen med att äta frukostbuffe på Bjärnors med födelsedagsgrisen ( hipp, hipp hurra till dig ).
Ikväll är det utemat med underhållning. Jag äter ute på tok för mycket, måste ändras. Men hur kul är det på en skala att sitta själv hemma och äta? Tråkigaste som finns, för att inte atala om hur tråkigt det är att laga mat till sig själv?

- Josefine är du hungrig?
- Klart jag är hungrig, det är väl jag alltid.
- Vad ska jag laga idag då?
- Ja... ? Har jag något hemma?
- Nja lite men jag måste gå till affären också.
- Ähh det tar för lång tid, då har jag hunnit hungra ihjäl
- Bäst jag går ut och äter!

Ha ha, något i den stilen.... Säger som så att så länge det finns hämtmat finns det hopp!

Trisst för jag älskar verkligen att laga mat och tycker det är riktigt roligt, tur jag har middagsklubben =). Skämt och sido, nu inför budget starten nästa vecka så är det slut på äta ute trenden. Nu ska skafferiet tömmas och frysen avfrostas, eller något sånt.
Dags och gå hem och svira om inför kvällens bravader.

Inga kommentarer: