lördag 12 april 2008

Fågelskådare!



Igår körde jag och pappa den "lilla" biten till Lidköping och hämtade pappas sommar däck. Jag var mest med som chaufför men vi hade mysigt. Jag hade gjort världens matsäck som vi åt på vägen upp, eller det va mest jag som åt, men men. Sen stannade vi vid Hornborgarsjön och kollade på tranorna som alla andra turister, flera tusen fåglar. Jag tog fram kikaren och utnämde mig själv till fågelskådare.

Uppe i Lidköping åt vi lunch på Rörstrands fabriken och kollade i butiken, jag köpte en jätte jätte fin sockerskål till vrak pris, var nöjd hela vägen hem, ha ha.

Men jesus va trött jag blev av att köra så långt, inte riktigt van vid det så på vägen hem blev det ett antal stopp och ett antal kaffe påfyllningar.

I helgen är det bara jobb som gäller, ganska skönt faktiskt.




Inga kommentarer: